Monday, September 11, 2006

Konser Doa (Concert of Pray)

"Korban sembelihan kepada TUHAN ialah jiwa yang hancur; hati yang patah dan remuk tidak akan Kaupandang hina, ya Tuhan." -Mazmur 51:19-

"Then shalt thou be pleased with the sacrifices of righteousness, with burnt offering and whole burnt offering: then shall they offer bullocks upon thine altar."-Psalm 51:19-

Ada acara yang luar biasa di IBC Philadelphia, Minggu 9 September 2006, acara konser doa. Pdt. Dora Kansil mengajar dan mendemonstrasikan tentang konser doa kepada jemaat, dalam pujian ada doa dan dalam doa ada pujian. Doa yang bukan sekedar doa, namun doa yang membawa masuk lebih tinggi dalam hadirat Tuhan. Berdoa sebagai seorang duta dari Tuhan bukan rutinitas.

There were a great ceremonies at IBC Philadelphia, Sunday Sep 9,2006, concert of pray sessions. Pst. Dora Kansil teach and show about concert of pray to the congress, there is a prayer inside the praise and there is a praise inside the pray. A pray not just a pray, a pray that bring higher in God's presence. A prayer like God's ambassador not just rutinity.

Dalam acara kebaktian kedua, jemaat diajar betapa pentingnya datang kepada Tuhan dengan penuh penyerahan diri, bukan dengan kesombongan hati.
Dalam acara kebaktian ketiga, konsep tentang konser doa diajarkan dan didemonstrasikan. Salah satu acara dalam konsep doa adalah urapan minyak kepada jemaat, banyak jemaat yang merasakan kuasa urapan. Ada yang menari, terjatuh dalam hadirat Tuhan, tersungkur menyembah Tuhan dan memuji Tuhan, sungguh urapan yang luar biasa.

In the second service, congress has been teached how important come to God with full surrender, not by uppity. In the third service, the concept about concert of pray has been teached dan demonstrate. One of demonstrate was oil anointing to the congress, a lot of congress fullfill with the oil blessing power. They were dancing, fall into God's precense, header to the Lord and praise the Lord, what a mighty anointing.

Ada juga acara berdoa memberkati Indonesia dan Amerika sambil memegang bendera oleh seluruh jemaat.

There was a prayer blessing for Indonesia and America by the congress with holding the flags.

Jemaat juga diajak untuk menari saat memuji Tuhan, karena Tuhan adalah pahlawan bagi umatnya. Sungguh acara yang luar biasa.

The congress was enjoying the time to dance when praise the Lord, for the Lord is a hero for the believer. What a mighty ceremonies.

Untuk melihat foto yang lain, klik dijudul atas.

To see more pictures, please click in title above.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home