Sunday, June 17, 2007

HAPPY FATHER'S DAY


"Adakah seorang daripadamu yang memberi batu kepada anaknya, jika ia meminta roti atau memberi ular, jika ia meminta ikan? Jadi jika kamu yang jahat tahu memberi pemberian yang baik kepada anak-anaknya, apalagi Bapakmu yang disorga! Ia akan memberikan yang baik kepada mereka yang meminta kepadaNya." (Matius 7: 9-11)
"Or what man is there among you who, if his son asks for bread, will give him a stone? Or if he asks for a fish, will he give him a serpent? If you then, being evil, know how to give good gifts to your children, how much more will your Father who is in heaven give good things to those who ask Him!" (Matthew 7: 9-11)

Pada mulanya Tuhan menjadikan Adam menurut gambar dan rupaNya, supaya manusia berkuasa menaklukkan bumi serta isinya. Adam adalah ayah pertama yang ada dibumi.
In the beginning God create Adam in His image and likeness, so man have dominion over all the earth. Adam is the first father in the earth.

Predikat"Ayah"bagi setiap kaum laki-laki adalah sebuah anugerah dari Tuhan. Peran seorang ayah sangatlah berarti dan memegang peranan yang penting dalam sebuah keluarga. Tak bisa bayangi kalau dunia ini tanpa peranan seorang ayah yang solid.
The "Father" title for every men is blessing from God. A role of father is important and take a first place in family. It can't be imagine when the world has no a solid figure of father.

Begitu besar peranan itu, maka begitu keras juga seorang ayah berjuang. Cinta kasih, kesetian, kerja keras, dedikasi, dan takut akan Tuhan adalah keberhasilan seorang ayah.
Untuk itulah kita semua perlu sekali menghargai seorang"Ayah" dalam kehidupan ini.
As big as this role is, a father shall working hard. Love, faithfulness, hard working, dedication, and fear of God are a key a successfully father.


Dalam kehidupan manusia, kita punya BAPA yang kekal, yang selalu ada bagi kita dalam segala keadaan. BAPA yang tidak pernah mengecewakan, setia, pengampun, adil, bijaksana, mengerti, peduli, kaya, berkuasa, mulia, agung, kudus, menyenangkan, serta banyak lagi kebaikanNYA yang tak habis-habisnya. Kita patut bangga memiliki bapa yang adalah TUHAN YESUS sendiri.
For man's life, we have an everlasting FATHER, who is here for us in all situations. FATHER who never disappointing, faithful, merciful, fairs, wisely, understanding, caring, richness, powerful, superior, glorious, holy, enjoyable, and more His kindness who are never ending. We should proud for having a father who is Jesus God Himself.

Mari datang untuk mempersembahkan hormat dan penghargaan pada DIA. Carilah BAPA yang kekal itu, yang pintu dan tanganNYA selalu terbuka bagi kita. Ada kepastian dan cinta yang tidak akan berubah untuk selama-lamanya.
Let us come to worship and adore HIM. Look for the everlasting FATHER, which are his door and HIS hand always welcome us. There are grant and love that never change forever.

BAPA yang telah memberikan nyawa, darah dan tubuhNYA buat kita untuk mempunyai hidup kekal bersama DIA. Apa yang lebih berharga lagi dibandingkan darah dan tubuh TUHAN, yang dengan segala cinta kasih untuk umat manusia?
FATHER who is giving life, blood and HIS body for us to have everlasting life with HIM. What is more precious than blood and body of GOD, with full of love for human being?

Bahkan DIA berjanji dalam kitab Yohanes, bahwa DIA telah menyediakan tempat yang terbaik bagi kita, untuk itulah DIA naik ke surga. DIA adalah BAPA YANG SEMPURNA.
And HIS covenant as described in the book of John, HE had prepared the best place for us, for that HE went back to heaven. HE is THE PERFECT FATHER.

HAPPY FATHER'S DAY JESUS, WE LOVE'S YOU!

Pada kesempatan ini, KJ World mau memberikan penghargaan dan ucapan terimakasih kepada: Bapa surgawi (Tuhan Yesus), kedua papa kami yang berada di Indonesia, bapak gembala kami gereja IBC Pdt Ferry Tasik dan ayah-ayah diseluruh dunia.
For this moment, KJ World is giving appreciation and thank you to: heavenly Father (Jesus Christ), both our father in Indonesia, our pastor from IBC church Pst. Ferry Tasik and all the father's in the world.

HAPPY FATHER'S DAY! JESUS LOVE'S YOU, SO DO WE!

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home