Tuesday, April 24, 2007

I Am (GOD) Taking Care Of You

Pandanglah burung-burung di langit, yang tidak menabur dan tidak menuai dan tidak mengumpulkan bekal dalam lumbung, namun diberi makan oleh Bapamu yang di sorga. Bukankah kamu jauh melebihi burung-burung itu? - Matius 6:26 -
Look at the birds of the air, for they neither sow nor reap nor gather into barns; yet your heavenly Father feeds them. Are you not of more value than they? - Matthew 6:26 -

Sudah tiga hari ini ada sarang burung di bawah deck, halaman belakang rumah. Sarang ini milik burung Robin Amerika, Turdus Migratorius. Hari ini terlihat ada 4 telur berwarna biru yang sedang dierami oleh induknya.
It's been three days the bird nest stay is under the deck, backyard house. The nest is belong to American Robin birds, Turdus Migratorius. Today there are 4 blue eggs that incubated by the female bird.


Tuhan sungguh luar biasa dan adil dalam memelihara makhluk ciptaanNya, tepat seperti yang ditulis dalam Matius bahwa burung-burung di udara di pelihara.
God is Almighty and fair to taking care His creation, it is correct that written in Matthew that the birds in the air has taken care of.

Sungguh kagum kalau memperhatikan bagaimana seekor burung sedang membangun sarangnya. Dia tidak perlu melakukan penghitungan matematika terlebih dahulu untuk menentukan bagaimana sarangnya akan dibangun. Dengan kemampuan dari Tuhan, burung ini membangun sarangnya dan tampak kokoh serta nyaman untuk tinggal, bertelur, mengerami dan menetaskan.
It is awesome to watch how a bird making the nest. She doesn't need to do math calculation for determine how her nest will be built. With the talent from God, this bird made her nest and seems strong as a pleasure place to stay, to lay some eggs, incubation and hatching.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home